Együtt készültek a szülők a tanárokkal az évkezdésre a kecskeméti Gyermekligetben

Szeptember 1-én megkezdődik a tanév az iskolákban és óvodákban, ráadásul igen nehéz, kihívásokkal teli esztendő vár mindenkire. Míg némelyik iskola továbbra is a tanárhiánnyal küzd és kérdéses, hogyan oldódik meg a testületek felállása a kezdésre, szerencsére a Gyermekligetben teljes megújulással indulhat a tanév.
Az új intézményvezető, Koszorú Csaba a tanítókkal és tanárokkal szoros együttműködésben rengeteg új színt visz az iskolai palettára. A Gyermekligetben zajló projektoktatás és szakórák mellé az új tanévben számos délutáni modul, szakkör társul és továbbfejlesztett keretek között valósul meg az ökokert-farmpedagógia projekt is. Ehhez azonban a csodálatos, egy hektáros területet karban kell tartani, a szeptemberi indulásra pedig különösen nagy erővel kell készülnie Kecskemét legzöldebb ovijának és sulijának.
Éppen ezért a 27-28-ai hétvégére a tanárok, tanítók, szülők és gyerekek összesereglettek, hogy együtt tegyék szebbé, rendezettebbé az iskolát, az udvart, a termeket és az ökokertet. A dolgos órák azonban jóval élményszerűbben teltek, hiszen ez egyben egy családi nap is volt, bográcsozással, jó hangulatú főzéssel, rengeteg beszélgetéssel, ismerkedéssel.
Az intézményre jellemző, hogy a szülők és pedagógusok közösen, egységet alkotva munkálkodnak, hogy a gyermekek mindennapi környezete a legalkalmasabb legyen a tanulásra, fejlődésre és élményszerzésre. Az augusztus 31.-ei évnyitóra megújult, tiszta, rendezett, harmónikus környezetben várják a gyerekeket. Az elsősök átkelnek majd a hatalmas virágkapun, ez jelképezi az óvodai létből az iskolaiba való átlépést. Az alternatív intézményre jellemzően, az ovi-suli átmenet egy sokkal türelmesebb, játékokkal teli időszak, amely egyénre szabottan ad lehetőséget a kicsiknek a lelki-szellemi megérkezésre.
Koszorú Csaba, az intézmény új igazgatója megosztotta velünk, hogyan élte meg a hétvégi közös munka pillanatait. "Friss intézményvezetőként ez egy remek lehetőség volt, hogy kötetlen formában ismerjem meg a szülők és a gyerekek egy részét. A közös munka is felfogható egy kis alkotási folyamatnak, amikor a produktum a csapat érdeme és ez egyértelműen teremt egy jó kiindulási alapot a szülőkkel. Ebben az iskolában szoros az együttműködés a családokkal, és az ilyen alkalmak lehetőséget adnak, hogy emberileg is megismerjük kicsit egymást, ne csak szülő-pedagógus modellben."