Épül a híd Kalocsa és Paks között
A Kalocsa-Paks Duna-híd építését 2021 tavaszán kezdte meg a NIF. A projekt kivitelezője a Duna Aszfalt Zrt., de 2021 óta alvállalkozóként csatlakozott a Hídépítő Kft. is. A kalocsai oldal ártéri szerkezetét szeptember végén tették a helyére az utolsó, úgynevezett tolási fázissal. A paksi oldalon még tart ennek a szerkezetnek a szerelése, 30 százalékos a jelenlegi készültségi mértéke.
Most, hogy a mederhíd alépítményeit is elkészítették, lezárult egy fázis a projektben. A 440 méter hosszú mederhíd funkciója a két ártéri híd összekötése.
A Magyar Építők arról ír, hogy a munkálatok nem zavarták a nemzetközi hajózást, az üzemelésben semmilyen fennakadást nem jelentett a híd kivitelezése. A kalocsai és a paksi Duna-part közötti összeköttetéshez négy zsaluzó kocsit állítottak be, melyek lehetővé teszik, hogy jövő év végére teljesen összekapcsolódjon a folyónak ez a két oldala.
A zsaluzó kocsi feladata, hogy lehetővé tegye a mederhíd főtartóinak a folyamatos szerelését úgy, hogy 5 méterenként halad előre, ezt az etapot ebben a kontextusban zöm-nek neveznek. Egy zömmel mitegy két hét alatt végeznek. Ezzel a zsaluzó kocsival el tudják kerülni, hogy a dunai hajózási forgalomban fennakadások legyenek. A teljes kivitelezés alatt zavartalanul közlekedhetnek a vízi járművek, nem zavarja az építkezés a hajózási útvonalat.
Fotó: Magyar Építők facebook-oldala