2024.03.01., péntek - Albin
Kecskemét: 10o - 16o
Az ország 19 megyéjében

Dübörög a BKK, 27 százalékkal magasabb a jegybevétele, mint tavaly ilyenkor

Tirex | 2023. október 31. - 08:00
Dübörög a BKK, 27 százalékkal magasabb a jegybevétele, mint tavaly ilyenkor

Teljesen véget értek a koronavírus miatti korlátozások, az emberek többet utaznak, kialakult az elsőajtós felszállási rendszer, egyszerűbb lett a termékpaletta, növelték az ellenőrzéseket és nem utolsó sorban árat is emeltek. Íme a BKK 9 hónapja.

Ezek mindegyike hozzájárult ahhoz, hogy a BKK már most szeptemberben 51,1 milliárd forintos bevételre tegyen szert a jegy-és bérleteladásokból idén, ami 27,4 százalékkal magasabb bevételt generált, mint a tavalyi mérleg.

Egy év alatt 27,4 százalékkal, vagyis az áremeléseknél indokoltnál nagyobb mértékben növekedtek a BKK jegyárbevételei. A közlekedési cég szerint a növekedés mögött olyan tényezők állnak, mint a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása, aminek pozitív hatása volt az utazásszámra és bevételre. Emellett a BKK is új intézkedéseket vezetett be: emelte az árakat, egyszerűsítette a termékpalettát, digitális fejlesztéseket végzett, kiterjesztette az első ajtós közlekedési rendet és fokozta az ellenőrzéseket, - írja a Telex.

Éles az új funkció a BudapestGO-ban – Megérkezett az egylépéses digitális  jegyérvényesítés

Az idei év első kilenc hónapjában

• a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát;
• az automatás értékesítés az 52 százalékát;
• az online értékesítés a 24 százalékát tette ki;
• a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.

A bankkártyás és készpénzes fizetési arányok eltérőek a különböző értékesítési csatornákon. A pénztárak és ügyfélközpontok esetében nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a bankkártyás és készpénzes értékesítés (a bankkártyás fizetések aránya előbbinél 51 százalék, utóbbinál 56 százalék). Az automaták esetében már eléri a 80 százalékot a bankkártyás értékesítés aránya, míg a digitális csatornán értelemszerűen a fizetéseket teljes egészében bankkártyával teljesítik.

Az applikáció 2022. februári 14-i bevezetése szinte egy időpontra esett a Covid-járványt követő korlátozó intézkedések teljes feloldásával. A pandémia utáni időszakban az utazásszámok növekedésével párhuzamosan a bevételek is növekedésnek indultak. Ezeken tovább javított, amikor 2022. június 15-én felfüggesztették az egészségügyi dolgozók díjmentes utazási kedvezményét is, összegzi a BKK.

A közlekedési társaság tapasztalatai azt mutatják, hogy a BudapestGO bevezetése és folyamatos fejlesztése mellett az elmúlt három év intézkedései mind-mind hozzájárultak a bevételek növekedéséhez. Ilyen intézkedés volt az első ajtós felszállás kiterjesztése, az ellenőrzés és pótdíjazás folyamatának digitalizálása, ami ezt egyszerűbbé tette, illetve több ügyfélbarát technológiai újítás (Budapest Pay&GO, egylépéses, NFC-s jegyérvényesítés), na meg az áremelés.

Új jegyérvényesítő matricák jelennek meg a BKK járatain

A BudapestGO alkalmazás 2023-as fejlesztései közé tartozott, hogy megvalósult az agglomerációs Volánbusz-járatok integrációja, egyszerűbb lett a digitális jegyek érvényesítése, új termékek jelentek meg digitális verzióban.

A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra. Erre enged következtetni az is, hogy a Futár applikációt 400-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Az is beszédes adat, hogy amíg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.